Keepin' it cool

zondag, september 03, 2006

Broebeling @ Bifröst

Islandicus Buschauffeurus


En zo zit ik hier dan.
Vlotte vlucht doorspekt met onverstaanbaar Engels, Duits gebrabbel en IJslands noorderlicht.
De vrolijk lachende jongeman op de foto had de opdracht gekregen "not to forget any Eramusstudents, would not be funny". Makkie zou een mens denken, maar het feit dat een trio laattijdige Tsjechen achter de popemobiel moest crossen, deed de bollige buschauffeur en zijn co-driver (Colin Mcrae kan wat leren van de plaatselijke rallypiloten, maar daarover verder meer) toch even een flukse U-turn maken. Ff tsjechen dus.
Bollie:"Is everyone here?"

Joeri: "YES!"

...
VROAAR!

Sorry eerste Ethiopische uitwisselingsstudent ooit, ik had honger.


Bij aankomst bleek Ian, de dolenthousiaste tweelingbroer van de priester uit Deadwood (Die-hard strakzakkers know best) me een kamer bezorgd te hebben, net groter dan een modale kattenbak.
Nice.*


Zoals verwacht werden de twee eerste dagen gevuld met uitleg over Bifröst, IJsland en computers.
Een bezoekje aan de plaatselijke waterval (nat) in combo met een hikingtrip to the active volcano (laatst uitgebarsten in 1000 voor Jezus, Maria en Jozef) én een uitstapje naar de local shop (vis:goedkoop! choco:onbekend! vlees:duur! flessenwater:onbestaand!) zorgde voor wat Erasmusbonding.


Verder zijn we heel toevallig ook nog wat in de sauna gaan zitten, een beetje gaan broebbelbaden en hottubben. O ja, fitnessen met een personal coach was er ook bij. Mijn triceps hebben nog nooit zo strak gestaan (beware Fitnessking™
).

Ik zit hier in deze frigo (temperatuur is te doen, 12 graden, maar de wind snijdt als een mes door merg, been en boter ) trouwens samen met 2 Oostenrijkse dames, twee Finse, euhm, dames, 3 Tsjechen, 2 Hongaren, een Duitser (GUIDO!!!) en een Nederlander (leve Engels!).

Zoals ik altijd al geweten heb, blijk ik door mijn vaderlijke en volwassen uitstraling de ideale Karmeister te zijn: ik heb een stationwagen onder mijn kont geschoven gekregen (voor de verontruste vader: hij is verzekerd) wat er voor zorgt dat ik the one to rule them all ben. Als een van mijn mede-Erasmussianen (is that a word? It is now) een tripje wil maken, moet hij of zij bedelen bij mij om de sleutel.
Victory is mine! *hissing sound* (© Stewie Griffin)

Als extraatje krijgen jullie van mij de geweldige "How to drive in Iceland" video. Een pareltje in de wereld van de educatieve video's, een sector die overigens serieus ondergewaardeerd wordt.

*Mamalief, geen kattenbakvulling opsturen. Ik ben proper op mijn eigen.



3 Comments:

  • Huur jij alvast de fitness ruimte af, eind november - begin december? Kom ik mijn triceps, biceps en tetjes nog es verwennen ;o)

    By Blogger Phille, at 10:13 a.m.  

  • jeuj ik ben de eerste om een commentaar neer te poten! ik hoop dat het daar allemaal vlotjes verloopt, zo te lezen wel :) groetjes vanuit een tropische (gnagna) België

    By Anonymous Anoniem, at 4:56 p.m.  

  • Hey Tsjorrie,

    Good to see you doing well over there! Ik kijk al uit naar de volgende verhalen. Mijn vakantieverhaal kan je heel binnenkort lezen op mijn blog :-) Heb je Miss World al gevonden?

    By Blogger Stijn, at 12:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home